'365 dagen bloemen geeft zin'

'365 dagen bloemen geeft zin'

Voor de derde keer is het magazine 365 dagen bloemen verschenen met als centraal thema: zingeving. Wat leeft er in de maatschappij en hoe kunnen we hier verkoopkansen aan verbinden?

"De redactie van 365 dagen bloemen heeft continu haar voelsprieten uitstaan. Zo merken we nu op dat zingeving een belangrijk thema is voor velen. We zoeken naar manieren om voor anderen het verschil te maken, op welk vlak dan ook. Als bloemist vervul je een belangrijk rol in de zoektocht naar zingeving, daarom dit 48-pagina dikke nummer volop aandacht voor het pure geluk dat bloemen kunnen brengen."

Musthave om te lezen
Zinvol leven en zinvol werken gaan hand in hand. In het magazine vertellen vijf inspirerende vakmensen hoe zij hun werk extra betekenis geven zoals geluksexpert Patrick van Hees en de duurzame kweker Corné van Aert. "Het magazine wordt vooraf getoetst bij een bloemistenpanel", vertelt Marion Klaver, namens de promotiecommissie. Klaver: "Het thema leeft en de voorbeelden geven concrete handvatten. Speciale bloemgeefdagen als Burendag, Nationale Ouderendag en het begin van een nieuw seizoen worden concrete aanknopingspunten voor ander type boeketten, maar vooral andere vorm van communicatie op de winkelvloer."

Gratis promotiemateriaal
Naast de uitgave van het themamagazine publiceert 365 dagen bloemen viermaal per jaar het digitale seizoensmagazine (februari, juni, augustus en november). Het digitale magazine biedt volop prikkelende seizoensinspiratie aan. Beeldmateriaal wordt gratis aangeboden om de inspiratie nog meer uit te dragen op de eigen (social) kanalen. Samen met de 365 dagen bloemen sociale mediakanalen en digitale nieuwsbrieven wordt de bloemist 365 dagen per jaar geprikkeld en geattendeerd op de verkoopkansen van bijzondere bloemen.

Het themamagazine wordt rechtstreeks verstuurd naar 16.000 bloemisten in Nederland, Duitsland, België en Verenigd Koningrijk. Daarnaast verspreiden 14 exporteurs het magazine selectief aan hun klanten in combinatie met communicatie- en verkoopacties. Vanaf 1 november is deze editie ook online te lezen.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel