'Meer inzetten op security'

'Meer inzetten op security'

Het is bizar dat cybercriminaliteit een businessmodel is geworden, meent Hans de Wit, commercieel directeur en mede-eigenaar van DNA Services. Het is daarom belangrijk om als bedrijf fors in te zetten op security, zo liet hij vanochtend weten op Paprika Horti Newsradio.

Het IT-bedrijf gaat daarom een training aanbieden waarbij een simulatie wordt gedaan met phishing. Phishing is een vorm van internetfraude waarbij je valse e-mails ontvangt die je naar een nagebootste website proberen te lokken. Uiteindelijk kost dat bedrijven en consument vaak veel geld. "85 procent van de datalekken komen door ransomware en phishing mails. Door een simulatie aan te bieden kunnen bedrijven en medewerkers leren om te gaan met cybercriminaliteit, waardoor problemen kunnen worden voorkomen. De phishing simulatie zorgt er in feite voor dat je jouw medewerkers traint om hier extra scherp op te zijn." 

DNA is een zelfstandig IT-bedrijf, ontstaan in 1994 vanuit de IT-afdeling van een productieonderneming. Het team van DNA bestaat inmiddels uit 30 medewerkers en momenteel groeit het team gestaag. Met het productportfolio ondersteunt DNA toonaangevende bedrijven en wordt een solide IT-omgeving gegarandeerd. "Hiermee kunnen onze klanten hun kernactiviteiten structureren en optimale resultaten boeken. DNA bedient een groot aantal toonaangevende klanten in uiteenlopende sectoren zoals Food, Productie, Transport, Handel, Agriculture en AGF."

Sinds het begin bedient DNA grote klanten zoals de Thesis Holding, waaronder bedrijven vallen als Van Iperen (International) en Transterminal Dordrecht vallen. Eerder werd ook FreshERP overgenomen.

Heb je het gesprek met Hans de Wit van DNA gemist? Luister het dan hier terug:
 

 

Bron:

Deel artikel