Laguna trots op nieuwe huisstijl
Geplaatst op 07 oktober 2020
"We waren toe aan nieuwe, frisse uitstraling", zegt Dexter van Zwet, de verkoper van Laguna over de vernieuwing in communicatie. 'Vanaf 2003 kweken we diverse bijzonder planten waarvan de Medinilla onze belangrijkste specialiteit is. De laatste jaren hebben we een gezonde groei doorgemaakt. Daardoor krijgen we grotere klanten, van premium tuincentra tot retailketens. Met de nieuwe huisstijl die is doorvertaald op de verpakkingen komt het unieke van de Medinilla nog beter tot zijn uitdrukking."
Uniek is de Medinilla zeker. De kamerplant, afkomstig uit het zuiden van Azië en de Filippijnen, wordt weinig geteeld en valt op door de bloeiwijze. De pastelroze, ceriseroze en zuurstokroze bloemtrossen gaan hangen. Door intensieve veredeling kan de plant in de huiskamers wel drie maanden bloeien. Laguna teelt de Medinilla in drie variëteiten: de Magnifica en de in eigen huis veredelde Lambada en Flamenco. Via verkooporganisatie The Green Brand Factory vinden die hun weg naar afnemers in geheel Europa.
Opvallend is de natuurlijke duurzaamheid van de plant. Bij gebrek aan natuurlijke vijanden kan de bescherming tot een minimum beperkt blijven. Op de twee bedrijven teelt Laguna onder meer ook de Brugmansia en de Senetti. Check de nieuwe huisstijl op www.lagunaplants.nl.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws