Nieuwe B2B-site Stars for Europe
Geplaatst op 10 november 2021
De nieuwe website sfe-trade.com vormt de komende jaren hét informatieplatform waar de gehele keten terecht kan voor informatie én inspiratie rondom de stralende kerstster.
Verkopen stimuleren
Op het nieuwe platform kunnen kwekers, exporteurs, tuincentra en bloemisten waardevolle adviezen en hulpmiddelen vinden, die bijdragen aan een grotere afzet van kerststerren. Zo kunnen er op de website gratis marketingmaterialen gedownload worden, is er een beeldbank te vinden met professionele fotografie en worden er persberichten gedeeld met concrete tips om de verkoop van kerststerren te stimuleren. Op die manier hoopt Stars for Europe de handel zo goed mogelijk te ondersteunen bij de verkoop van kerststerren.
De internationale promotiecampagne is een initiatief van vier vooraanstaande veredelaars: Beekenkamp, Dümmen Orange, Selecta One en Syngenta Flowers en heeft als doel het imago van de poinsettia te verbeteren en daardoor de verkoop te bevorderen. De campagne faciliteert een breed scala aan marketingactiviteiten die zich rechtstreeks richten op de consument. Tegelijkertijd wordt de gehele toeleveringsketen ondersteund door middel van advies en beschikbaar gestelde promotiemiddelen. Voor de komende drie jaar is marketingbureau Pull Position gekozen om de Nederlandse campagne op te zetten en uit te voeren. Op basis van vooraf gedefinieerde thema's en doelstellingen, zal het Marketingteam in Green de doelgroep op unieke wijze in aanraking laten komen met de sfeervolle poinsettia.
Meer weten over Stars for Europe? Neem een kijkje op de website.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws