Online herfstmagazine vol verkoopkansen voor bloemist

Online herfstmagazine vol verkoopkansen voor bloemist

Deze herfst publiceert 365 dagen bloemen voor het eerst het digitale magazine; www.365dagenbloemen.nl. De speciale website is geheel in herfstsferen en geeft bloemisten op een toegankelijke en deelbare manier seizoensinspiratie. Het digitale magazine verschijnt vier keer per jaar; elk seizoen in vier talen (NL, DU, EN, FR).

In de zomer van 2020 is de laatste print editie verschenen van het 'magazine 365 dagen bloemen'. Deze wordt graag gelezen door bloemisten in de kernlanden. Om het bereik te vergroten wordt het magazine vanaf deze herfst digitaal uitgegeven. Hierdoor kunnen bloemisten op één plek geďnspireerd worden én alle content eenvoudig delen via  eigen communicatiemiddelen.

De campagne 365 dagen bloemen stelt zich ten doel om bloemisten in Europa (focuslanden: Duitsland, Engeland, Nederland) verkooptips te geven voor extra verkopen van bloemen in het seizoen. De campagne wordt al meer dan 12 jaar gesteund door alle aanvoerders van zomerbloemen, bolbloemen, snij-, bes-, en trekheesters bij Royal FloraHolland. Sinds 2019 zijn ook de aanvoerders van exoten en Calla aangesloten. De campagne is elk seizoen een belangrijke informatiebron voor handelaren, exporteurs, sectororganisaties en toeleveranciers. Zij delen de foto's en verhalen met hun klanten en creëren verkoopkansen.  

De promotiecampagne www.365dagenbloemen.nl wordt mogelijk gemaakt door snijbloemenkwekers aangesloten bij Royal FloraHolland. Zo helpen zij de bloemist met het benutten van verkoopkansen in de seizoenen.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel