'Sterke wintermaanden'

'Sterke wintermaanden'

Veilingmeester snijbloemen Paul Freriks van Royal FloraHolland ziet de vraag naar frisse en sprankelende kleuren weer toenemen na de kerstperiode. Verder valt op dat de aantallen tulpen op de klok teruglopen, maar dat de vraag op peil blijft. Dat is gunstig voor de prijzen en ‘heerlijk veilen’, aldus Freriks in een column.

"De kerstperiode is altijd een relatief lange periode waarin het voornamelijk de kleuren rood en wit zijn wat de klok slaat. Na de kerst is het gelukkig weer tijd voor alle andere frisse en sprankelende kleuren. Je ziet dan vaak dat de vraag naar kleuren als geel, roze, oranje en paars weer toeneemt. Wij veilingmeesters verwelkomen in deze periode dan ook graag de tulpen, narcissen, hyacinten en Italiaanse ranonkels. Want vooral binnen de ranonkels en tulpen is het kleurenpalet breed en erg mooi. Er is voor ieder wat wils!

Wist je trouwens dat er een makkelijke manier is om reclame te maken voor je product op de klok? We hebben hiervoor de gratis dienst Clocknews. Het werkt simpel: maak een Powerpoint van maximaal 3 sheets met daarin je (nieuwe) product. Zet daarbij bedrijfsinformatie als telefoonnummer en emailadres en ondersteun het met een paar mooie foto’s. Stuur dit naar de veilingmeester en wij zetten hem door naar Clocknews, waarmee we circa 1600 potentiële klanten bereiken."

Lees hier verder

 

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel