'Warm bad vol ondernemerschap'

'Warm bad vol ondernemerschap'

CVO Pieter Bootsma van Royal FloraHolland blikt in een column op de website van de veiling terug op zijn eerste periode bij het bedrijf.

Woensdag 24 april ben ik precies 100 dagen bij Royal FloraHolland. Die kleine mijlpaal wordt vaak gezien als een geschikt moment om de eerste ervaringen te delen. Ik kan me daarin vinden, hoewel ik iedere dag opnieuw nieuwe indrukken en inzichten opdoe. Want tot dusver is geen dag hetzelfde. De sierteelt voelt voor mij als een warm bad. Dat geldt niet alleen voor ons eigen bedrijf, maar zeker ook in het contact met kwekers en kopers. Juist die contacten zijn van groot belang voor mij als Chief Value Officer, echt waardevolle dienstverlening creëer je met elkaar.

Ik ben serieus onder de indruk van het ondernemerschap in de sector. Natuurlijk zien kwekers en kopers de uitdagingen waar ze voor staan, maar die gaan ze zeker niet uit de weg. Ik ervaar veel enthousiasme en positivisme binnen en buiten Royal FloraHolland. In mijn ogen belangrijke voorwaarden voor succesvol ondernemen.

Waardecreatie centraal
In de afgelopen periode heb ik heel veel gesprekken gevoerd en ben ik aanwezig geweest bij meetings met kwekers en strategische sessies met kopers. Het zal niemand verbazen dat daarbij geregeld de vraag naar voren kwam wat de functie van Chief Value Officer inhoudt. Een logische vraag als je als eerste invulling geeft aan die functie bij de coöperatie. Waardecreatie raakt het fundament van Royal Floraholland als vereniging en bedrijf. Uit eigen ervaring weet ik hoe uitdagend het is om, gelet op de diversiteit onder kwekers en kopers, te zorgen dat de eigen organisatie goed opgelijnd staat voor succes.

Lees hier verder

Bron: Royal FloraHolland

Deel artikel



Meest gelezen