Vijfde editie themamagazine 365 dagen bloemen
Geplaatst op 16 september 2022
Dit voorjaar heeft Royal FloraHolland in opdracht van de promotiecommissie een bloemistenonderzoek uitgevoerd onder bloemisten in Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Met als doel: inzicht hebben in de bekendheid van de campagne 365 dagen bloemen en de waardering voor de communicatiemiddelen zoals het themamagazine. Hieruit blijkt dat de invloed van het themamagazine bij het inkopen van bijzondere bloemen in het seizoen is in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk het grootst. Trendaansluiting en fotografie met toepassingen van bijzondere bloemen spreken het meeste aan en dat is nu juist ook informatie die zij zoeken, zo bevestigd het onderzoek.
Editie 05
De nieuwste editie '365 dagen bloemen omarmt diversiteit' licht de redactie van 365 dagen bloemen de maatschappelijk stromingen toe en de kansen die dit ondernemers biedt. In deze editie vertellen laten vijf ondernemers zien wat zij doen om zich te onderscheiden en tegelijkertijd aangesloten blijven bij de wereld om hen heen. Daarnaast staat het themamagazine bol van de boeketten en verrassende toepassingen van bijzondere bloemen in de seizoenen, waarbij het getrainde oog van de vakman vernieuwde productvariëteiten meteen spot.
Bevestiging fijnmazige distributie
Het themamagazine '365 dagen bloemen ziet kansen' verschijnt in een oplage van 26.000 exemplaren en wordt rechtstreeks verstuurd in Nederland, Duitsland, België en Verenigd Koningrijk. Uit onderzoek is ook inzichtelijk geworden via welke weg ze het themamagazine ontvangen. In Nederland en het Verenigd Koninkrijk ontvangen de bloemisten het magazine per post. In Duitsland en Frankrijk ontvangt men deze voornamelijk via de leverancier/groothandel.
Over 365 dagen bloemen
De promotiecampagne wordt mogelijk gemaakt door snijbloemenkwekers aangesloten bij Royal FloraHolland. De campagne 365 dagen bloemen wil bijzondere bloemen op het boodschappenlijstje krijgen van de bloemist, het tuincentrum en andere verkooppunten. Dit wordt gedaan in vier Europese landen met deze vier hoofdactiviteiten: online seizoensmagazine, themamagazine, social media en activatiecampagnes. Zo helpen zij de bloemist met het benutten van verkoopkansen in de seizoenen met bijzondere bloemen. De campagne wordt uitgevoerd door Concept Factory.
Bron: Goedemorgen
Meer nieuws