Vreugdenhil doneert deel opbrengst African Breeze

Vreugdenhil doneert deel opbrengst African Breeze

Vorige week zijn Jochem, Marjolijn en Luuk Vreugdenhil langs geweest bij het hoofdkantoor van het Wereld Natuur Fonds in Zeist. Hier hebben ze een cheque overhandigd ter waarde van €10.139,16. Vreugdenhil Bulbs & Plants is sinds vorig jaar begonnen met het merk African Breeze en doneert een deel van de verkoopopbrengst aan het Zambian Carnivore Programme (ZCP). Een project dat gesteund wordt door het WNF.

De kweker maakt ook dit jaar de bewuste keuze om aan het ZCP-project te doneren. De carnivoren zijn belangrijk voor onze natuur. Ze staan bovenaan in de voedselketen en bewaren hiermee een gezond evenwicht in de natuur. Zo houden ze de populaties grazers fit, door de zieke en zwakkere van de kudde als eerste te eten. Hierdoor worden de kuddes niet te groot, waardoor de leefomgeving van andere dieren in gevaar zou kunnen komen.

"Juist in een crisistijd als deze blijkt hoe belangrijk het is om voor onze natuur en een goed werkend ecosysteem te zorgen. Het verdwijnen van natuurlijke leefgebieden waardoor de biodiversiteit uit balans is, verhoogt de kans op besmettingen en opkomende zoönosen (ziekten die van dieren op mensen worden overgedragen). Het beschermen en verbeteren van de leefgebieden van de wilde dieren is dus essentieel om toekomstige virussen te beperken of zelfs helemaal te voorkomen", aldus Jochem Vreugdenhil. Meer over de relatie tussen de pandemie en de natuur is te lezen op de website van het WWF.

"Wij zien binnen de verkoop dat de naamsbekendheid van het African Breeze merk grote stappen maakt. Klanten en consumenten beginnen het merk te herkennen en vinden het verhaal achter het merk een belangrijke meerwaarde. Doordat we vaker in contact staan met de consument, zien we dat ze op zoek zijn naar meer informatie rondom het merk en het ZCP. Op onze website en social media kanalen zien we daardoor ook de vraag naar onze andere producten toenemen. In ons African Breeze assortiment zijn wij voortdurend aan het testen met nieuwe soorten en hopen hier volgend jaar weer nieuwe lijnen aan toe te voegen om zo het merk nog meer lading en draagvlak te geven naar onze klanten en consumenten,"  vertelt Rob Klop, sales manager bij Vreugdenhil Bulbs & Plants.

Bron: Goedemorgen

Deel artikel